2.7.13

 

מסר מהרבי מלובביץ לאדם הרוחני החילוני בתקופתנו

 

מאת גילה בויום ובהשתתפות הרב אליהו גבאי

 

 

libro-di-enoch.jpg

חנוך נלקח השמימה

 

 

הרקע למאמר זה

 

מזה שנה כותבת מאמר זה נמצאת בקשר עם הרב אליהו גבאי, נשוי פלוס 7 ילדים ואיש הייטק ובעל קהילה ברחובות, שנוהג להופיע בפסטיבלים רוחניים ולפעול בקיבוצים.

כשהסביר לה שניתן ליצור עם הרבי קשר ישיר ע"י הדלקת נר, ניגון ולימוד דבריו, רצתה להתנסות בכך, בתור מתקשרת רגישה. לפתע היא נכנסה למצב של טראנס והחלה לומר דברים שאין לה כל מושג בהם.

עד מהרה זומנו אנשים למפגשים שכאלה מדי ראש חודש והם החלו לקבל מסרים מאוד עמוקים להדרכה על חייהם, על גלגולים קודמים ושורש נשמתם וייעודם, זאת בנוסף למסרים רבים על התקופה, הגאולה, השמחה והעבודה הרוחנית, כולל תהליכי מדיטציה עמוקים ביותר.

היא השתתפה בכינוסים רבי משתתפים ויחד עימם צעקה "רוצים משיח עכשיו". תוך חודש ימים היא קראה ותקצרה את ספר התניא, וראתה בו ספר של הארה בעזרתו ניתן להגיע לדרגות מאוד גבוהות של תיקשור. היא כתבה עשרות דפי מסרים מלאי חכמה שהכו גם חסידים רבים מחב"ד בתדהמה בשל הגילויים שבם.

 

כשהטילה ספק בדברים ופתחה באיגרות הקודש שבאינטרנט קיבלה את המשפט, "אלוהים חננך בכשרון על מנת להעיר את האנשים", וכשהספק המשיך לכרסם בה, יצאה לה איגרת בה דנים באתון של בלעם שהייתה בדרגת נבואה גבוה יותר מבלעם עצמו.

צירופי המקרים המשיכו ללוות אותה אפילו בחיי היומיום. כששמעה למשל הרצאה על אכילת בשר לפי הרמב"ם, היא קיבלה למחרת איגרת על כשרות ושחיטה, וכשהעלתה לרשת שיחה על משיח בן-יוסף, דיברה האיגרת שהוציאה במפורש על כך.

לפעמים נדמה היה לה, שאולי באמת הרבי מצוי ומאזין לרחשי ליבה ומכוון אותה במענה גם לגבי אנשים, כאשר גם האיגרות אשר הוציאה עבורם היו  מעבר לכל הזוי.

לפעמים גם אולי נדמה שאולי גם היא שליחה, אבל לעולם החילוני הרוחני, כאשר הרבי התבטא באחד מערבי התיקשור:

 

שחילוני = חי-לנו-ה'

 

השיחות שנערכו, המסרים והתקשורים הועלו גם בכתב וגם בסרטונים, ובסוף מאמר זה יובאו לינקים לכך.

 

בכל אופן, לאחרונה, נדמה היה שהרבי רוצה להעביר מסר מאוד מיוחד, וזה לציבור הרחב, ולאוו דווקא לקהילת חב"ד, וזה שבעצם אנחנו הדור התשיעי, אחרי שהוא השביעי בדור לאדמו"רי חב"ד, ושליחיו לאחר הסתלקותו, זה הדור השמיני, ואילו אנו כיום הדור התשיעי.

 

אז ב-5.6.13 לקראת ראש חודש תמוז, התכנסנו לנו בתל-אביב, ואז השווה הרבי את כל דורות חסידי חב"ד, ל-10 דורות ההפלגה  מפרק ה' בבראשית, כאשר הוא הדור השביעי שזה חנוך.

 

כלומר 10 דורות ההפלגה זה עשר הדורות של תקופתנו, וכל אחד מאתנו שהוא בדור התשיעי כיום, הוא המלך המשיח בעצמו.

 

אז בשלב ראשון, יובא המסר כלשונו, ואחר כך הסברים והרחבות.

 

 

 

 

10 דורות ההפלגה כעשר דורות לקראת הבאת המשיח

 

 

וזה מה שכתוב לנו בבראשית פרק ה' בתנ"ך.

 

 

 

א זֶה סֵפֶר, תּוֹלְדֹת אָדָם:  בְּיוֹם, בְּרֹא אֱלֹהִים אָדָם, בִּדְמוּת אֱלֹהִים, עָשָׂה אֹתוֹ.  ב זָכָר וּנְקֵבָה, בְּרָאָם; וַיְבָרֶךְ אֹתָם, וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמָם אָדָם, בְּיוֹם, הִבָּרְאָם.

 

ג וַיְחִי אָדָם, שְׁלֹשִׁים וּמְאַת שָׁנָה, וַיּוֹלֶד בִּדְמוּתוֹ, כְּצַלְמוֹ; וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ, שֵׁת.  ד וַיִּהְיוּ יְמֵי-אָדָם, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-שֵׁת, שְׁמֹנֶה מֵאֹת, שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת.  ה וַיִּהְיוּ כָּל-יְמֵי אָדָם, אֲשֶׁר-חַי, תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה, וּשְׁלֹשִׁים שָׁנָה; וַיָּמֹת.  {ס}

 

ו וַיְחִי-שֵׁת, חָמֵשׁ שָׁנִים וּמְאַת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד, אֶת-אֱנוֹשׁ.  ז וַיְחִי-שֵׁת, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-אֱנוֹשׁ, שֶׁבַע שָׁנִים, וּשְׁמֹנֶה מֵאוֹת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת.  ח וַיִּהְיוּ, כָּל-יְמֵי-שֵׁת, שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה שָׁנָה, וּתְשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה; וַיָּמֹת.  {ס}  

 

ט וַיְחִי אֱנוֹשׁ, תִּשְׁעִים שָׁנָה; וַיּוֹלֶד, אֶת-קֵינָן.  י וַיְחִי אֱנוֹשׁ, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-קֵינָן, חֲמֵשׁ עֶשְׂרֵה שָׁנָה, וּשְׁמֹנֶה מֵאוֹת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת.  יא וַיִּהְיוּ, כָּל-יְמֵי אֱנוֹשׁ, חָמֵשׁ שָׁנִים, וּתְשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה; וַיָּמֹת.  {ס} 

 

 יב וַיְחִי קֵינָן, שִׁבְעִים שָׁנָה; וַיּוֹלֶד, אֶת-מַהֲלַלְאֵל.  יג וַיְחִי קֵינָן, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-מַהֲלַלְאֵל, אַרְבָּעִים שָׁנָה, וּשְׁמֹנֶה מֵאוֹת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת.  יד וַיִּהְיוּ, כָּל-יְמֵי קֵינָן, עֶשֶׂר שָׁנִים, וּתְשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה; וַיָּמֹת.  {ס}

 

טו וַיְחִי מַהֲלַלְאֵל, חָמֵשׁ שָׁנִים וְשִׁשִּׁים שָׁנָה; וַיּוֹלֶד, אֶת-יָרֶד.  טז וַיְחִי מַהֲלַלְאֵל, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-יֶרֶד, שְׁלֹשִׁים שָׁנָה, וּשְׁמֹנֶה מֵאוֹת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת.  יז וַיִּהְיוּ, כָּל-יְמֵי מַהֲלַלְאֵל, חָמֵשׁ וְתִשְׁעִים שָׁנָה, וּשְׁמֹנֶה מֵאוֹת שָׁנָה; וַיָּמֹת.  {ס}

 

יח וַיְחִי-יֶרֶד, שְׁתַּיִם וְשִׁשִּׁים שָׁנָה וּמְאַת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד, אֶת-חֲנוֹךְ.  יט וַיְחִי-יֶרֶד, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-חֲנוֹךְ, שְׁמֹנֶה מֵאוֹת, שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת.  כ וַיִּהְיוּ, כָּל-יְמֵי-יֶרֶד, שְׁתַּיִם וְשִׁשִּׁים שָׁנָה, וּתְשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה; וַיָּמֹת.  {ס}

 

כא וַיְחִי חֲנוֹךְ, חָמֵשׁ וְשִׁשִּׁים שָׁנָה; וַיּוֹלֶד, אֶת-מְתוּשָׁלַח.  כב וַיִּתְהַלֵּךְ חֲנוֹךְ אֶת-הָאֱלֹהִים, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-מְתוּשֶׁלַח, שְׁלֹשׁ מֵאוֹת, שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת.  כג וַיְהִי, כָּל-יְמֵי חֲנוֹךְ, חָמֵשׁ וְשִׁשִּׁים שָׁנָה, וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת שָׁנָה.  כד וַיִּתְהַלֵּךְ חֲנוֹךְ, אֶת-הָאֱלֹהִים; וְאֵינֶנּוּ, כִּי-לָקַח אֹתוֹ אֱלֹהִים. 

 

כה וַיְחִי מְתוּשֶׁלַח, שֶׁבַע וּשְׁמֹנִים שָׁנָה וּמְאַת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד, אֶת-לָמֶךְ.  כו וַיְחִי מְתוּשֶׁלַח, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-לֶמֶךְ, שְׁתַּיִם וּשְׁמוֹנִים שָׁנָה, וּשְׁבַע מֵאוֹת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת.  כז וַיִּהְיוּ, כָּל-יְמֵי מְתוּשֶׁלַח, תֵּשַׁע וְשִׁשִּׁים שָׁנָה, וּתְשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה; וַיָּמֹת.  {ס} 

 

 כח וַיְחִי-לֶמֶךְ, שְׁתַּיִם וּשְׁמֹנִים שָׁנָה וּמְאַת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד, בֵּן.  כט וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ נֹחַ, לֵאמֹר:  זֶה יְנַחֲמֵנוּ מִמַּעֲשֵׂנוּ, וּמֵעִצְּבוֹן יָדֵינוּ, מִן-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר אֵרְרָהּ יְהוָה.  ל וַיְחִי-לֶמֶךְ, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-נֹחַ, חָמֵשׁ וְתִשְׁעִים שָׁנָה, וַחֲמֵשׁ מֵאֹת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת.  לא וַיְהִי, כָּל-יְמֵי-לֶמֶךְ, שֶׁבַע וְשִׁבְעִים שָׁנָה, וּשְׁבַע מֵאוֹת שָׁנָה; וַיָּמֹת.  {ס}  

 

לבוַיְהִי-נֹחַ, בֶּן-חֲמֵשׁ מֵאוֹת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד נֹחַ, אֶת-שֵׁם אֶת-חָם וְאֶת-יָפֶת.

 

 

מסר בתיקשור מהמפגש של  ה-5.6.13

 

שימו לב לקדושת הדור שאנו עומדים לפניה.

 

אדם הראשון הוא שורש נשמת המשיח, כששמו   בראשי תבות -  א.ד.ם =  אדם,  דוד, משיח.

ומאדם הראשון יצאו כעשרה דורות.

 

שבעה דורות מושרשים בכל שושלת חסידות חב"ד, שזה כולל אותי בודר השביעי, כאשר אתם שלושת הנוספים.

 

ונתחיל באדם הראשון, אשר נהגו להשוותו לבעל שם טוב, ואחר כך למגיד ממזריטש וכו', אבל לא כך הדברים מבחינתי.

אדם הראשון הרי הוליד את שת.

 

 

הרב אליהו גבאי

מאדם הראשון עד נח זה 10 דורות, ואחר כך עד אברהם עוד 10 דורות, ואחר כך עד משה 26 דורות, וזה לפי שם השם.

משת התחיל להיות מושתת העולם בצורה של תיקון. זה בדיוק מתאים למלח ולחם שזה 3 פעמים 26 שזה שם אלוקים.

יש שלושה גילויים של האלוקות בעולם שלנו.

יש את הממד השכלי שזה עד נוח.

יש את המימד הרגשי שזה עד אברהם אבינו.

ואז יש את המימד המעשי שזה עד משה רבנו.

 

 

 

הדור הראשון בחסידי חב"ד זה הרש"ז – רבי שניאור זלמן מלאדי מייסד השושלת

 

אדם הראשון הוא כמו רבי שניאור זלמן – הרש"ז, שהוא מייסד חסידות חב"ד שהוא הדור הראשון, שלו היו חיים מאוד סוערים.

הוא זה אשר נפרד מרבו האהוב הרב מנחם מנדל מוויטסבק, שעלה לארץ ישראל בעליית החסידים הגדולה.

הוא זה אשר ניהל את המגבית למען היושבים בארץ.

הוא גם זה אשר עמד בראש המחלוקת של מלחמות המתנגדים בחסידים, ופעמיים הוא נאסר ושוחרר, ולבסוף כאשר היה עליו לבחור בין נאמנות לצאר לבין נאמנות לנפוליון הוא בחר בצאר.

הרש"ז הוא כמו אדם הראשון של פרק ה' בבראשית, זה שהוא כבר לא בגן עדן, אלא מחוצה לו!

 

 

 

המשך המסר באופן של כתיבה אינטואיטיבית

 

תראי גילה. את הבנת את זה היטב. הרי הרש"ז לא זכה לעלות לישראל למרות שרצה בכך מאוד. והוא יסד את חסידות חב"ד כדי להחזיר את האנושות למצב של גן עדן, להיות אחת עם אדם הראשון.

כאשר רבו אהובו עלה לארץ הקודש, הרי זה להיות יותר קרוב לשערי שמים, ושם כתב רבו הרמ"מ את ספרו המפורסם פרי הארץ, אשר כידוע שימש רקע לכתיבת התני"א לאחר מכן.

 

ופרי הארץ, זה בדיוק פרי עץ הדעת, הפרי אשר היה בגן עדן, והרש"ז לא זכה לטעום ממנו, ושימי לב לדבר מאוד חשוב.

הרי אדם הראשון טעם מפרי עץ הדעת, וקיצץ בנטיעות ונזרק מגן העדן, ואילו הרש"ז רצה להשיב את נשמת כל אחד מבני ישראל אל נשמת אדם הראשון ולחברה לבורא, ולכן הוא כתב את חיבורו בן האלמוות שינו התני"א, כספר של בינונים כאשר בינונים = ונבין מי, כלומר ספר שבעזרתו נבין מי הקב"ה עבורנו.

 

כלומר אדם הראשון אשר נזכר בפרק ה' בבראשית הוא כבר האדם אשר בא בשלמות עליו נאמר:

 

זֶה סֵפֶר, תּוֹלְדֹת אָדָם:  בְּיוֹם, בְּרֹא אֱלֹהִים אָדָם, בִּדְמוּת אֱלֹהִים, עָשָׂה אֹתוֹ.  ב זָכָר וּנְקֵבָה, בְּרָאָם; וַיְבָרֶךְ אֹתָם, וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמָם אָדָם, בְּיוֹם, הִבָּרְאָם.

 

אז שימי לב, זה בדיוק התחלת דורות החסידות של שושלת חב"ד, המושתת על הספירות חוכמה, בינה ודעת. ויש כאן ספר של תולדות, וזה בדיוק תולדות חסידותינו, כי נאמר ביום ברא ה' אדם כאשר הוא עשה אותו בדמות.

 

אז ביום = ובי-מ',

כי הנה ברא אותם בעזרת חסד הבריאה של האות מ' אות השכינה, וגם עליך לדעת שביום זה נקרא במצב של יום, כלומר, במצב של גאולה, של אור, ולא במצב של חושך כי גם ביום = 58 = נח שהוא יהיה הדור העשירי אשר יתקן את הבריאה דרך סיפור המבול.

אבל גם ביום = בגימטריה קטנה =  2 + 1 + 6 + 4 = 13 = אחד = אהבה.

כלומר זה במצב של שלמות ואחדות ואחד.

 

בפרק א' נאמר בצלם אלוהים ברא אותם שאת אמרת שזה אותם = אות מ'

ואילו כאן יש זכר ונקבה בראם = ברא מ'

 

כלומר הם כבר באים עם שלמות הספירות של הזכר והנקבה שזה חוכמה ובינה, אשר נותנים את ספירת הדעת שהיא תולדה שלהם, כמו אדם הראשון אשר ידע את חוה אשתו ואז נולדו קין והבל, ולאחר מות הבל נולדו גם שת ואנוש, ושימי לב שהסיפורים זהים עד הדור השלישי בסיפור קין והבל וב-10 דורות ההפלגה.

 

בכל אופן דעי לך, שיש כאן סודות עמוקים של זיווגים

 

כי סיפור גן העדן כאשר זה עדיין לפני החטא מסתיים במילים "ודבק באשתו והיו לבשר אחד", שזה החיבור בין חכמה לבינה.

 

אחר כך יש את הסיפור של קין והבל שם נאמר ואדם ידע את חווה אשתו, וכאן כבר יש ספירת דעת.

 

אבל לבסוף, כאשר יש לנו כבר זכר ונקבה ביום הבראם כאשר הבראם = אברהם.

 

הרי שגם יש לנו בגימטריה קטנה:

 

הבראם = 5 + 2 + 2 + 1 + 4 = 14  = חב"ד

 

שזה בדיוק ראשי התיבות של תנועתנו תנועת חב"ד שהיא החיבור כבר של דעת לחכמה + בינה.

לכן פסוקים אלה מתאימים בדיוק למייסד חסידותינו הרש"ז הנערץ.

הרש"ז הוא כאילו באמת לא אכל מפרי עץ הדעת, ולכן אין בנשמתו את חטא גן-העדן, כי הוא חיבר את ספירת דעת, ישר לחכמה ובינה.

 

 

לפי הרב גבאי

באמת מאברהם אבינו ועד למשה רבנו יש שבע דורות, שזה אברהם, יצחק, יעקב, לוי, קהת, עמרם ומשה.

ובאמת הרי משה רבנו מושווה לרבי מלובביץ, ולכן באמת אברהם זה הדור הראשון שזה כאילו הרש"ז.

הרי הרבי מלובביץ במאמר ההכתרה שלו, אומר שאנו הדור השביעי, שזה כמו היחס בין אברהם למשה, והנה כאן באמת בפרק ה' בבראשית יש כבר את הרמז לאברהם שהוא בגימטרייה קטנה חב"ד.

הרש"ז באמת נאמר עליו שהוא נשמה חדשה שלא נפגעה בחטא עץ הדעת.

 

 

 

חזרה למסר המוקלט

 

רקע

הדור השני היה בנו של הרש"ז רבי דוב-בר המוכנה גם האדמו"ר האמצעי, שחי בשנים 1773-ועד 1827.

כבר בצעירותו הוא פעל יחד עם אביו להפצת החסידות, ובשנת 1814, הוא קבע את מושבו בעיירה לובביץ במחוז סמולנסק באיזור בלארוס כיום. הייתה זו למעשה עיירה קטנה שנבנתה בידי אציל פולני למשפחת לובייצקי, ומכאן נגזר שמה ליובאוויטש שפירושו ברוסית, "עיר האהבה".

עיר זו שימשה כמרכז לחסידות חב"ד עד לשנת 1915 קרוב ל-102 שנה.

חייו של הבן היו דומים לזה של האב. מאסרים, האשמות בדבר משלוח כספים לסולטן הטורקי וכו'.

 

אז הדור השני היה שת, מלשון להשתית ולהמשיך את הבשורה של אביו, ולפהוך את חסידות חב"ד לברת קיימא.

 

הדור השלישי זה אנוש, וזה הצמח צדק שפרח בחכמה, וזה אנוש = אנו ש'.

אנוש זה גם נושא- ואכן הוא היה נושא הבשורה, כותב ומעלה מידע על הכתב ומייסד ספירה של כתבים.

 

 

הדור הרביעי היה קינן וזה המהר"ש ויש כאן את המילה קין, וגם המילה נקי. והוא היה נקי כפיים וידוע בתורות המוסר, והוא החזיר את נשמתו לבוראו בגיל צעיר, ורחץ בניקיון כפיו.

 

הרב גבאי-

המהר"ש מאוד עבד על עצמו, היה הולך בבגדים מהודרים מצד אחד, ובנעליים בלי סוליות מצד שני, כאשר הוא לקח על עצמו סבל בלתי נדלה ולתקן עצמו, כנושא אות קין.

 

ואז באנו לדור החמישי שזה מהללאל  = מהלל אל.

הרש"ב הוא בן הדור החמישי, שהלל את האל כנגד כל הסיכויים, כאשר הרש"ב חי בתקופה שבה פרחו הערב רב של מתבוללים, בצד מתנגדים, משכילים וציוניים, ודבר השם נשכח, בדומה לתקופת מלכות ישראל ויהודה. תקופה בה לא נודע עוד דבר השם, כאשר העבודה הזרה פרחה.

 

----------------

 

רקע

ואכן אנו יודעים שהרש"ב נלחם קשות במתנגדים, הציונים ותורת ההשכלה והתבוללות אשר פרחו בתקופתו. כנגד זה פרחו גם כל מיני כתות מיסתוריות בעמים אחרים, שזה תקופת 1800. כל אלה יצאו מחרפים ומגדפים, ולכן הרש"ב קרה לדור זה דור מחרף ומגדף.

כנגד זה הוא הקים את ישיבת תומכי תמימים בה למדו גם חסידות וקבלה, כאשר הוא הבהיר מאוד את לימוד הקבלה.

כמו כן מדור חמישי הפך המסר של התנועה לבעל אוריינטציה משיחית.

הוא הביא רק בן אחד שהוא רבי יוסף יצחק, הריי"ץ.

 

הריי"ץ הינו דמות טרגית, אשר ניתן לראות בו את איוב המודרני. הוא סבל ממאסרים ורדיפות ופעמיים ניצ ממוות. בפעם הראשונה זה היה בכלא הסובייטי בתקופת סטאלין, ובפעם השניה בוורשה כאשר בנס ניצל מציפורני הנאצים.

כנגד כל הסיכויים הוא הצליח להבריח את ספרייתו בת עשרות אלפי הספרים לארה"ב וכן להציל גם את בני ביתו ואת כספי התנועה, ובמיוחד את בתו שהייתה נשואה לרבי מלובביץ.

הוא סבל ממצב בריאותי לקוי מאחר והיה חולה בטרשת נפוצה, וכמו כן היה בעודף משקל ונהג לעשן רבות. בתו הצעירה וחתנו נספו בשואה, וכשהגיע לארה"ב ב-1940, הוא מצא ארץ עוינת ליהדות האורתודוכסית בכלל ולחסידות בפרט, ובשל דבקותו ברעיון המשיחי ראו בו אפילו משוגע. לקראת סוף ימיו הוא ראה כיצד הולכת ומקומת בישראל מדינה חילונית בניגוד לחזונו.

 

 

-------------

 

 

ואז באנו לדור השישי שזה ירד

ודעו לכם  שהיות ובאות ח' אנו עוסקים שהיא מזל תמוז, הרי שיצחק = יקץ-ח', כאשר זה להקיץ להכרה הגבוהה, כאשר הריי"ץ, חי בתקופה מאוד קשה, והוא מושווה לירד.

ואכן האנושות ירדה והתדרדרה לעידן החושך של נאציזם, הרג ומלחמה, והייתה זו ירידת הדור באומות העולם ואין צורך להוסיף על כל.

 

ואז בא הדור השביעי וזה חנוך = וכן  ח'

אז הגעתי אני כאשר כתוב.

והנה כתוב "ויתהלך חנוך את אלוהים ואיננו כי לקחו אלוהים", ואכן אלוהים לקח אותי מכם, אבל חי אני, כי לקח אותי חי.

ולכן והייתי כחנוך.

 

הרב גבאי

יש ספר שנקרא ספר התמונה, והוא מאוד קדום. כתב אותו רבי נחומיה בין הקנה מחבר השיר אנא בכוח. הוא מסביר שיש שתי דמויות קדומות שנבראו לפני העולם הזה, כאשר זה היה עולם בו המלאכים חיו במציאות הגשמית.

אלה היו הנשמות של משה וחנוך.

משה גמגם כי הוא לא הסתדר עם העולם הקדום שלו, במציאות הזו.

חנוך ביקש לחזור חזרה למעלה. יש מקום שכתוב שהרבי מלובביץ הוא כמו משה, וגם חנוך שבדור.

 

 

ואבהיר את הדברים הבהרה נוספת

 

חנוך כידוע היה הסבא רבא  של נח ממנו יצאו כל אומות העולם.

 

אני הייתי כמשה עבור עמי ישראל, והייתי רועה צאן כאשר צאן = צא-נ' שזה לצאת מגלות מצרים, לצאת ממ"ט שערי טומאה.

אז אני חנוך גם עבור שאר אומות העולם.

 

רקע

חנוך הינו דמות נערצת גם על הנצרות וגם על אנשי העידן החדש. רואים בו מסטר עילאי, ומשתמשים עבורו בשם הנוסף מטטרון. הוא שר הפנים אשר מעביר מסרים לבני האדם

 

אז באמת כתוב:

 

"ויתהלך חנוך את אלוהים ואיננו כי לקחו אלוהים", וגם אני נלקחתי לפתע פתאום, בשיא פעולתי,  כי לא נס עדיין לחי למרות תשעים שנותיי, ונא נלקחתי מיד אלא תוך שנתיים, ובתקופה זו, הכנתי עצמי להיות אחד עם המשיח.

(היה שנתיים משותק בשל אירוע מוחי)

 

פעמיים נאמר כאן ויתהלך חנוך את אלוהים:

 

בפעם הראשונה אחרי הולידו את מתושלח:

וַיִּתְהַלֵּךְ חֲנוֹךְ אֶת-הָאֱלֹהִים, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-מְתוּשֶׁלַח

 

בפעם השניה אחרי שלקחו אלוהים

 

וזאת על שום מה?

 

בפעם הראשונה זה היה על מנת לתקן את החטא הראשון בגן העדן, כי אדם וחווה התחבאו בעץ כאשר נאמר, "וישמעו את קול ה' מהלך בגן לרוח היום".

מתהלך = מת – הלך לפי רש"י. כלומר מתה הלכה ונסתלקה השכינה.

ולכן חנוך יתהלך כדי לתקן את המת- הלך.

אבל למה זה קרה רק לאחר שהוליד את מתושלח?

כי יש בכך סוד גדול

 

חנוך ומתושלח אחוזים הם אחד בתוך השני.

חנוך מגיע לדרגה הגבוהה של להתהלך כשהשכינה שורה עליו רק אחרי שהוא מוליד את מתושלח.

 

וידועים אתם למה?

 

כי מתושלח = שלמות ח'.

כלומר, שלמות התיקון של חודש תמוז והתגברות על חטא העגל.

כי רק אז תגיע השושלת עד לנח, כאשר חנוך מכיל את השם נח.

כלומר, נח אשר צדיק תמים היה בדורותיו מקבל את השלמות של האות ח', כבר מהסבא רבה שלו שזה חנוך.

 

 

בעצם  חנוך = נח + כ"ו

 

וכאן יש בעצם סוד נוסף.

 

חנוך הוא גם אבי האומה היהודית וגם אבי אומות העולם.

הוא גם שורש השם נח על שם 7 מצוות בני נוח, והוא גם כ"ו שזה 26 שזה השם המפורש שהוא האלוהים של עם ישראל.

 

כלומר, בפעם השניה כאשר נאמר:

 וַיִּתְהַלֵּךְ חֲנוֹךְ, אֶת-הָאֱלֹהִים; וְאֵינֶנּוּ, כִּי-לָקַח אֹתוֹ אֱלֹהִים. 

 

הרי שאלוקים לקח אותו, כאשר כבר היה בשלמות, אליה הוא הגיע כאשר הוא הוליד את מתושלח, כי הוא הגיע לשיא של האות ח', כי גם:

 

חנוך = וכן-ח'

 

אני הייתי כמו חנוך.

 

וזאת למה?

 

כי באתי אחרי הדור של ירד, להחזיר את האור לעם ישראל בתקופה שבה נסתלקה שכינה.

אני שלמדתי באוניברסיטאות של הגויים, אני שחונכתי על ברכי תקופת ההשכלה, כשגם למדתי עברית, רוסית ומתימטיקה בצד לימודי הקודש והחסידות כבר מבית הורי, ראיתי כיצד שוקע העולם אל התוהו והמחשכים.

 

אז אם אני חנוך, מי זה מתושלח עבורי?

 

כידוע לכולם שחשוך ילדים הייתי אבל הנה אתם שליחי, תמיד הייתם לי כבני.

 

כלומר, מתושלח זה אתם, כל רשת שליחי אשר נפרשו לכל קצות תבל, והמה בעצם הדור השמיני.

 

מתשולח = ותשלחם

 

ואכן נשלחתם אתם לכל קצוות תבל.

רק אז החזרתי נשמתי לבוראי, אחרי שנפרשה רשת כל שליחי, כאשר אתם הדור השמיני.

 

 

 

משמעות למך בדור התשיעי

 

אז הנה לאחר הסתלקותי אתם הדור התשיעי, ואתם בעצם על שם מלך = מלך = כלם (בכתיב חסר)

 

מקושרים אתם ישירות לדור השמיני שזה מתושלח שזה שליחי, אבל גם אתם שליחי כי

 

חילוני = ילון ח', כי כל אחד מאתנו מקושר לנשמה גבוהה וצריך להתחבר  למעלה לניצוץ האלוהי שבכל אחד מאיתנו.

 

ודעו לכם (גילה פותחת ספר קודש שבו מסופר על חטא העגל)

שבני ישראל גם אם חטאו בחטא העגל אין חוטאים הם.

אלא הערב רב הם חטאו בחטא העגל, ולא בני ישראל שיצאו ממצריים.

 

אז מתושלח זה שלמות האות ח', וזה להחזיר את השלמות לגן עדן.

 

הכיצד?

 

זה בדיוק לתקן את חטא הנחש.

 

כי נחש זה חש-נ' וגם נח-ש' וגם שן-ח', וזה כוח האות ח' רדום בתוכנו.

 

כשם שחנוך כבר מתקן את חטא הנחש, ולכן אני הוא הדור השביעי שאלוהים לקחו, ולפני שזה קרה מאחר וחשוך ילדים הייתי, היה עלי להביא את שלמות האות ח', את האחדות, וזה רשת שלמה של שליחים שנפרשה על פני כדור הארץ.

 

כי:

 

שליח = שלי-ח'

 

אז מהי המשמעות של הדור התשיעי:

 

הנה אתם חסידי מרגישים אתם את אוזלת ידיכם ואמרים מתי העם יהיו יותר מואר?.

 

וזה בדיוק הסוד של מה שנאמר במאמר קודם ש- ופרצת = וצרפת

 

www.oryada.com/kedma.htm

 

זה סוד האחדות והסוד של וצרפת, כי לא אוכל להיות מלך המשיח בלי שאהיה המלך של כולם.

 

כי למך = מלך = כלם.

 

ולכן אתם בדור התשיעי, שזה מלך או שהוא כלום, כאשר הוא מרבה לעצמו נשים וסוסים, או חומס ורוצח את עמו.

 

 

ותשאלו למה בדור התשיעי הסתלקתי?

 

כי הפכתי להיות אחד עם האחדות של נשמותיכם למעלה.

מאחד אני את כולכם לתודעה אחת שזה תודעת משיח.

 

וגם אמרתי בנאומי שהיה מהאחרונים שנתתי:

 

"אני את שלי עשיתי, כעת עשו אתם את שלכם"

 

שלכם = שכל-מ'

 

כלומר, תאחדו והתאחדו כולם להיות לנשמה אחת, וזה כעת העבודה שלכם, כאשר נשמתי משקיפה אליכם מלמעלה.

 

 

ולכן, אם כך, נמצאים אתם בדור התשיעי, שזה לאחד את כולם לתודעת משיח, ואז המשיח הופך למלך, ואז יבוא נוח שזה התעוררות אומות העולם.

 

 

ואומר לכם עוד דבר, שחנוך פירושו גם נוכח, ונוכח אני בחייכם כנוכחות אוהבת ולא מוכיחה.

לא מוכיח אני אתכם.

לא מוכיח אני אתכם שאין אתם שומרים מצוות.

אני נוכח בחייכם ללא תנאי.

אין בי שום שמץ של כפיה או הטפה.

 

ברכותיי

 

 

 

 

 

על אנשים מבוגרים שיש להם ידיעה במדעים רוחניים

 

הרבי מלובביץ בירך אותי באיגרת קודש על הפעילות שאני עושה עמו

 

 

בסיום הערב של ה-3.6.13 ביקשתי ברכה מהרבי לגבי המשך הפעילות של ערבי ההתוועדות עם הרבי מלובביץ. הרב אליהו גבאי פרש לי איגרת וזה היה כרך י"ט איגרת ז'קיב

 

ב"ה, יו"ד כסלו, תש"כ

ברוקלין.

שלום וברכה!

מאשר הנני קבלת מכתבו מב' כסלו עם המצורף אליו, ובמ"ש שימלא הפקודה מטעם קבלת עול, - אין לעשות הענין באופן האמור, כי בעניינים כהנ"ל, ז.א. שצריך להשפיע על אחרים, בפרט על אלו שאפשר עדיין אין להם כל הכרה בעניין, וכשהמדובר באנשים מבוגרים ויש להם ידיעה רחבה בשטח הנק' מדעים רוחניים, מוכרח הדבר לבוא באופן הנקרא בדברי חז"ל יוצאים מן הלב, שהרי ההשפעה צ"ל יותר מצד הרגש מאשר ע"י השכל הקר, אף שהובטחנו מחז"ל שחזקה לתעמולה שאינה חוזרת ריקם, התעמולה אמיתית היא כשנעשית באותיות עצמיים אף שהאותיות הם ששמע וראה וקראם וכו'.

המורם מהנ"ל שאותו חלק ממכתבי, שהונח ונתקבל אצלו, יש להכניסו בהקשורי מכתבים שלו עימהם, והחלק שעדיין לא הוקלט, בודאי שעדיין חזון למועד, ואת הכל עשה יפה בעתו...

ויהי רצון שכיון שנמצאים אנו בין הימים דיו"ד כסלו, גאולת כ"ק אדמו"ר האמצעי, וי"ט כסלו גאולת רבנו אדמו"ר הזקן, הנה תומשך הגאולה בכל העניינים הכללים והפרטים גם יחד.

בברכה לבשו"ט בכל האמור.

 

 

בקיצור שימו לב כיצד הרבי מברך אותי על ידיעתי הרחבה במדעים רוחניים.

 

שימו לב כיצד הוא מדבר על עבודה רוחנית דרך הרגש שזה מדיטציה מאשר דרך השכל שזה ידיעה.

 

ובאמת לאחרונה אני חשה אותו במדיטציה, כמן מהות שרוצה שנתקשר עמה.

 

הוא רוצה ממש להגיע אלינו לכל אחד מאתנו, והוא ממש רוצה שכולנו נעבור תהליך רוחני יחד, כדי לחוש את השפעתו.

 

 

שימו לב שהוא מדבר על חלק שעדיין לא הוקלט, ואז הכוונה היא שלא הוקלד, כי יש ידע רב שטרם העליתי על הכתב, "והכל עשה יפה בעתו", זה הכוונה שהכל כבר נעשה ויעשה בזמן שלו.

 

 

 

 

הרבי מנסה לאחד אותנו לתודעה רוחנית אחת בה כל אחד מאתנו הוא חלק מהמשיחיות

 

ביום שבת ה-22.6 נכנסה גילה למצב של מדיטציה, ולאחר שחשה שהיא אפופה באור, היא הבינה שהנוכחות של הרבי מלובביץ שורה עליה.

מזה שנה, חוקרת, לומדת וחווה גילה את תורות החסידות בכלל וחסידות חב"ד בפרט, דרך מסרים, מדיטציות ובעיקר התוועדויות עם אנשים.

 

זה התחיל מקשר מיוחד שיצרה עם הרב אליהו גבאי אותו הכירה בפסטיבלים של אור, שם הוא וחברותו נכחו, כשהם נוטלים חלק בפסטיבל.

זה המשיך במפגשים קבועים אחת לחודש בתל-אביב, על מנת להתחבר לאנרגיות של החודש, וכמו כן בהשתתפות המונים בפסטיבלים של אור בסוכות 2012 ובשבועות 2013.

החוויות, המסרים והתובנות היו תמיד מדהימים.

 

אז באותה שבת, לקראת יום הולדתה ה-61 של גילה, שאלה גילה את הרבי מהו המסר המיוחד עבורה.

מיד זרמה המחשבה בראשה מתוך מצב התיקשור,  שגילה הינה הבת של משה ושל האם ששמה היה בעברית חיה, וביחד זה נותן:

 

משה + חיה = שמחה + יה, וזה גם מכיל את המילה משיח.

 

אז היא הבינה שמשיח זה מצב של תודעת על קולקטיבית של אהבה ואחדות.

היא הבינה גם בדיוק מהי משמעות הדברים, וכיצד ניתן להגיע לכך.

 

לפתע היא קיבלה מסר שעליה לשאול את הרב גבאי לגבי משמעות גילו של הרבי כשהיה בן 61, שזה שנת 1963, מה קרה אז?

 

נאמר לה, שזה יהיה הסימן עבורה, שכל מה שהיא חווה זה אמת!!!

 

 

במוצ"ש סיפר לה הרב גבאי המופתע שבדיוק באותה העת הוא נשא דרשה בבית הכנסת וסיפר לנוכחים, על כך שבגיל 61 המשיך הרבי במלאכת הכתיבה של ספר התורה שהחל חמיו הנערץ, הרבי הקודם, בו הוא שיתף את כל רבני ישראל מכל המגזרים ואישים רבים אחרים, כאשר כל אחד מהם התבקש לתרום אות, מלאכה שנמשכה 18 שנה.

 

ספר זה אמור היה להיות הספר עימו הוא יבוא לארץ הקודש, כאשר יבוא המשיח, דבר שהוא לא זכה לו בחייו.

 

כעת, זה כאילו שרוחו השרויה עלינו מלמעלה, מבקשת שנכתוב את אותו ספר תורה על לוח לבנו ונשמתנו ושכל אחד מאתנו יתחבר לתודעת השמחה שהיא  תודעת "המשיח" שבו, מאחר וחילוני עבור הרבי הינו:

חילוני = חי- לנו י'.

 

 

 

 

 

 

 

המסרים והעבודה הרוחנית שנעשתה בעבר

 

תראו את הרב גבאי עומד לפני קהל של אלפים ב-11.6.13, של חסידי חב"ד, ומנסה לספר להם על הפעילות עימנו, שימו לב לקצת הסתייגות, אבל מילא, הם לא בדיוק ידעו כיצד לאכול אותנו...

 

http://youtu.be/UCXoKEehyQs

 

 

בחודש סיוון התקבל מסר מאוד מיוחד שפירושו ופרצת = וצרפת, כלומר

 עלינו כולנו יחד לאחד תודעה למצב של תודעת משיח, וזה מה שהולך לקרות בערב זה בין היתר

באמצעות מדטיציה מאוד עוצמתית ומסרים אישיים.

 תהליך זה המשיך בחג השבועות, בתיקון ליל שבועות, בו אנשים קיבלו מסרים על גלגולם בארץ ישראל, כאשר ספרי קודש שנפתחו רק אישרו את הדברים

 בקיצור, המסרים הולכים ורבים, ומסכת שלמה של ידע מדהים הולכת ונפרשת לנגד עינינו, הנה קראו המסר של חודש סיוון:

 
קראו כיצד נפתח לנו פרק הליקויים מיואל וזה היה ממש הזוי, שם נאמר גם שכולנו נהיה נביאים, וזה בדיוק מה שנאמר במסר באותו הערב.


אז הנה לכם המסר:

 

 

http://www.oryada.com/kedma.htm

 

 

קראו מסר מחודש ניסן: 

מאמר מאוד מפורט, על- ממזל עקרב למזל טלה, מחודש חשוון לניסן וסוד האותיות בהקשר למשה, אהרון הכוהן, הגאולה, הנשמות ועוד:

 

www.oryada.com/kohen.htm

 
האזינו למסרים מערבים קודמים הקלטות מקוריות ובלתי ערוכות!
בואו לשמוע ולקבל מסרים בסגנון זה, חבל לכם על הזמן!
 
במסר מיוחד זה מה-20.2.13

תוכלו לשמוע על מהות הכוח הרוחני הנשי, על זוגיות מחיים קודמים, על חיבור לשמחה שזה מסממני הגאולה

וגם על כיצד להתחבר למימד שמעל הזמן כדי לממש משאלות בדרך אלוהית, וזה תוך מדיטציה חזקה ביותר שהועברה בתיקשור. בסרטון זה הדגמה למסר לאחת הנוכחות, תוך השמטת כל פרט מזהה ומסרים אישיים מדי, וכן גם פתיחה בספר קודש בסיום המסר. שימו לב לאיכות הקול שלי ולאנרגיה שמעבר למילים, שימו גם לב שלי אישית, גילה בויום, אין שום הכירות מוקדמת עם הנוכחת, וגם לא עם מה שהועבר כאן בתיקשור.

 
http://flix.tapuz.co.il/v/WebPages/Player2.aspx?m=4235003
 
החל מהדקה ה-28 יש מדיטציה רבת עוצמה ביותר!!!
 
מסרים נוספים
 
כיצד יוצרים קשר עם הרבי מלובביץ:
http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4234559
 
מסר מהרבי מלובביץ על החזרה בתשובה
http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4232151
 
מסר על משיח בן-יוסף.
http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4232818
 
הרבי מלובביץ על משמעות האושר, קטע תגובה של גילה מדהים בעוצמתו 10 דקות- http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4230479
 
דוגמא למסר אישי לאחת הנוכחות- 15 דקות - http://flix.tapuz.co.il/v/WebPages/Player2.aspx?m=4230939
 
מסר מצמרר למירה על הקשר המשפחתי לפרעות תרפ"ט, כאשר גילה חשה דקירה בלב- 30 דקות, החל מהאמצע הקטע המדהים- http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4230940
 
מסר לתחילת הערב משך 22 דקות, מגילה על גבאי ומגילת אסתר, מדהים- http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4230476
 
משמעות הגאולה, המשיח, המלך, עם ישראל, מגילת אסתר, המן הרשע, מפי גילה בויום עפ"י מסרים, שעה- http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4230478
 
הרב אליהו גבאי על ראש חודש אדר ומשמעות פורים, הרצאה של שעה- http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4230477
 

גילה בויום - פרטים

www.oryada.com/kartis.htm